Hvorfor skal så jeg blogge?

Dette er kanskje et spørsmål flere burde ha stilt seg? Det er jo en del blogger som ikke er veldig spennende, og jeg håper jeg ikke havner i den gruppa. Jeg vil ikke påstå at jeg ser på meg selv som en spesielt kjedelig person, og jeg håper ikke noen andre gjør det heller, så da håper jeg at jeg har rettferdiggjort denne bloggen. Du er sannsynligvis ikke helt uenig du heller, siden du har giddet å lese så langt som dette.

Da kan jeg heller prate litt om hva jeg har lyst til å blogge om.  I dag har jeg veldig lyst til å blogge om poteter. Nærmere bestemt så vil jeg blogge om nødvendigheten av å skrelle poteter. Vi har sikkert alle hørt at skallet på poteter er sunt å spise fordi det inneholder masse mineraler. Personlig så støtter jeg den hypotesen, og jeg bryr meg egentlig ikke om hvorvidt det stemmer eller ikke. Det er egentlig ganske sannsynlig at det bare er oksedritt som er funnet på av en eller annen lating som ikke gidder å skrelle potetene sine, men det er irrelevant. Jeg er ikke voldsomt glad i å skrelle poteter, men jeg har heller ikke noe i mot å spise skallet på dem så lenge de er vaska. Jord er ikke godt. Å vaske potetene er heldigvis ikke like kjedelig som å skrelle dem. Hvis man tror at det er sunt å spise skallet, så gjør man det. Hvorvidt det er ekstra sunt gir man blaffen i, og setter så sin lit til Placeboeffekten.

Poteter med skall. Nam!
Poteter med skall. Nam!

Takk for i dag og vel hjem.

2 thoughts on “Hvorfor skal så jeg blogge?

  1. Potetskrellingens edle kunst går som kjent ut på finesse, øye for detalj og iherdig dedikasjon. Man kan gå så langt å påsta at denne egenskapen kan kun erverves gjennom en viss ofring av tid. Potetskrelling forbeholdes til de mer kresne, overdådige smaksløker men kan selvfølgelig bero på personlig smal. Undertegnede mener personlig at skallets aroma og konsistent bringer et slikt ufattelig fantastisk element til måltidet, noe som sågar redder kvelden!

    PS: Språket i denne teksten var både seriøs og en parodi/kritikk av overdrevent, avansert språk som bare tar leseren fra selve poenget og svøper det inn i meningsløse formuleringer.

Legg igjen en kommentar

