Hårete salat

I går rydda jeg i kjøleskapene på Kirkevik. Det var veldig spennende, spesielt når man fant gammel mat. Man vet aldri hva gammel mat kan finne på. I noen tilfeller hender det at maten gjennomgår en brå utvikling og spontant blir levende, men det opplevde jeg ikke i går. En salat jeg fant, tror jeg likevel var ganske nær å bli levende, for den hadde begynt å få seriøs hårvekst.

Budskapet er: Ikke sett mat inn i kjøleskapet med mindre du skal spise den snart igjen. Da er det bedre å hive den. Bare tenk på de som skal rydde opp etter deg! Tenk på dem! Sånne små, søte uskyldige mennesker som meg. Jeg blir nesten lei meg. Heldigvis bare nesten, for på Kirkevik er det så mange andre ting som gjør en glad.

I helga skal jeg på et kurs med Juvente. Dette har vært en veldig juventersk ferie.

Legg igjen en kommentar

