Aspartam

I dag hadde det nye bandet mitt, som foreløpig heter Aspartam, sin første bandøvelse. Dette blir moro. Vi har tenkt å spille musikk med smak av band.

Da jeg venta på t-banen hjemover, kom jeg i snakk med et av Jehovas Vitner. Huff, tenker dere kanskje. Det er fordi dere ikke skjønner åssen man skal håndtere dem. Husk på at dette er mennesker hvis omtrent eneste arbeidsoppgave er å prate med folk, så det er de gode på. Hvis du er redd for å bli utsatt for evangelisering, er det bare å si på et tidlig tidspunkt i samtalen at du er kristen fra før. Da står du plutselig bare igjen med en hyggelig og dyktig samtalepartner.

Jeg endte opp med å bli spurt om jeg trodde det ville bli fullstendig fred noen gang. Jeg svarte at mennesker aldri vil få til det. Så lenge noen tjener på at det ikke er fred, vil det ikke bli fred. Men vi kan alle gjøre en innsats der vi er, og det oppfordrer jeg alle til å gjøre.

Ha en fin kveld!

2 thoughts on “Aspartam

  1. Men hvis du sier at de er kristen begynner de å stille vanskelige spørsmål som «hva slags kristen?», «er du sikker på at det faktisk er en kristen menighet?» og «jeg skjønner at du aldri har vært i nærheten av en kirke hele ditt liv. Kan jeg fortelle deg om Guds budskap?»
    Hva kan man gjøre for at den eneste utveien din ikke skal være å slå dem ned og løpe til politiet?

    1. Nah, hvis det går så langt at du vil slå ham ned er det sannsynligvis greiere å løpe sin vei. De følger nok ikke etter. Bare jatt med og prøv å spore samtalen over på noe annet.

Legg igjen en kommentar

