Sommeren nærmer seg med stormskritt

Nå er vi vel kommet såpass langt ut i oktober at man trygt kan fastslå at sommeren er forbi. Det vil si at vi har tatt første skritt mot neste sommer. Det sier jo seg selv at sommeren må slutte før man kan få en ny en, og vi vil ha en ny sommer. Dere trenger altså ikke å føle høstdepresjoner, men kan heller glede dere over at sommeren er på vei. Lag dere en stor kopp kakao med krem mens dere venter. Sett gjerne på en britisk komedie også, finn frem et pledd og skru termostaten et hakk opp. Gjerne sammen med andre koselige folk.

Men uansett hvor nærme vi er sommeren, er det et lite faktum at det er litt kaldt ute. Jeg skulle gjerne ha gått i korterma skjorte og shorts, men jeg tror dessverre ikke det er spesielt sunt. Det er bedre å ta på seg et par vanter enn å miste fingra. Men jeg vil gjerne diskutere hvordan de takler vinteren litt lenger mot vest, oppe i de skotske høylandene, hvor Sean Connery og haggis lurer rundt hvert hjørne. Vi er vel alle kjent med med hvordan skotske menn liker å kler seg, og om man kun går i det som kalles en kilt, er det for å si det sånn mer enn et par fingre som står på spill.

Skottene har imidlertid et hemmelig våpen som de har utviklet gjennom naturlig utvalg i mange generasjoner. De har blitt så gjerrige at de rett å slett ikke greier å dele kroppsvarmen sin med omgivelsene. Uansett hvor lettkledde de skulle ønske å gå, holder de skotske kroppene kroppsvarmen sin for seg selv, og skotske menn kan sprade rundt i kalde omgivelser uten å måtte bekymre seg for at penisen deres skal dette av.

Selv tyr jeg til andre midler for å holde på varmen. Jeg bruker plagg som dekker over stort sett alle områdene av kroppen med unntak av ansiktet, og greier på den måten å holde den meste av kroppsvarmen min for meg selv. Selv om jeg gjerne deler litt hvis noen vil ha en klem. I dag kjøpte jeg en fin vinterjakke, men nå ble jeg redd for at jeg tok et lite skritt i retning moteblogg og slutter derfor mens leken er god.

God påske! Varm klem fra deres favorittblogger Stig.

Legg igjen en kommentar

