Det er sent så jeg improviserer et dikt

Sola skinner under en liten sky
Magen min er på størrelse med en by
Snart må jeg bytte den ut med en ny
Det kan bli vanskelig og gjøre au
Men det er bedre enn å skrelle en sau
En slik handling ville gjøre meg flau
Buksene mine kan ikke synge
Det ville vært rart og lukta dynge
Denne linja rimer ikke med den forrige
Nå er diktet over, men fortvil ikke
Ta deg heller noe godt å drikke
Og stå på hodet til det begynner å prikke

Poetisk hilsen Stig

3 thoughts on “Det er sent så jeg improviserer et dikt

Legg igjen en kommentar

