Hei og hå og en kube av plast

På skolen min er det mange folk som kan løse Rubik’s Kube. Det er en ting som er laget av plast og i form av en kube, og den er delt opp i mindre kuber som man kan vri i forhold til hverandre. Hver side har sin egen farge, og målet med denne tingen er å vri på den slik at hver side består kun av sin egen farge.

Det er det altså en del folk som kan gjøre, og da er det ekstra gøy å gjøre det selv, slik at man kan konkurrere med de andre. Det er alltid skikkelig moro å være best, og nå er det bare hastighet som gjelder. Rekorden min i å løse kuba er på ett minutt, men en i klassen har greid den på 49 sek! Nå må jeg øve.

I dag har jeg også sunget med Voiceover, Sølvguttenes ungdomsgruppe. I full dress og frakk bysykla jeg ned til Gamle Oslo for å ta trikken opp til Sjømannsskolen, men stativet ved trikkeholdeplassen var fullt! Heldigvis hadde jeg god tid, så jeg fikk parkert på et stativ like i nærheten og rakk alt sammen med god margin. Jeg er flink. Etter synginga brukte jeg faktisk beina ned til Gamlebyen igjen, fordi jeg er flink til å være sunn og gå og fordi jeg ikke ville bruke et klipp av flexikortet mitt på å ta trikken tre stopp. Å snike er uhørt. Trikken har forøvrig Oslos groveste orddelingsfeil: Det heter ikke «Dør åpner». Huffa meg!

Forresten ser jeg vanligvis slik ut:

Kamineko selvmorderen med øks!
Kamineko selvmorderen med øks!

Drikk tran, klem fra Stig.

3 thoughts on “Hei og hå og en kube av plast

  1. Det er faktisk slik at det du omtaler som byens groveste orddelings feil, slett ikke er en orddelings feil i det hele tatt. Det er bare en gammel dags måte å beskrive funksjonen til trikke dør åpner knappen på. Det er ikke meninga at det skal står Døråpner, den forteller deg at det som skj er når du trykk er på den, er at «dør åpner».

    1. I så fall burde det stå «Dør åpner seg,» for det er det som sjer når du trykker på knappen. Den åpner ikke bare sånn rent generelt.

Legg igjen en kommentar

