Forbrukermakt

I dag gikk jeg et par hundre meter for å spare 11 kroner på en nynorsk ordliste. På Tanum kosta den nemlig 134 kroner mens den bare kosta 123 kroner på Libris. Det er faktisk 8,09 % forskjell. Og jeg veit at ingen der ute bryr seg. Derfor er det synd for dere at dere er nødt til å lese det, men av og til må man være litt slem mot bloggleserne sine.

I dag føler jeg veldig for å starte en avstemming som ikke handler om noe som helst, bare for å undersøke hvilken holdning dere har til ingenting. Det skal jeg ta nemlig hensyn til i senere innlegg. Dette tror jeg nesten er demokrati i praksis. Dere får i hvert fall en slags illusjon av å ha kontroll, selv om det ikke betyr noe.

Dette innlegget er dedikert til Eva, sangen til Hilde og alt til Idun. Synd for Hilde at det ikke er noen sang her.

Visste dere at 0/0 kan være hva som helst? La meg prøve å bevise det. 2x/3x = 2/3 for alle x. 4x/5x = 4/5 for alle x. For x=0 må altså svaret være forskjellig i de to funksjonene, selv om begge blir 0/0. 0/0 kan til og med være lik π hvis du bruker funksjonen πx/x.

Nå har jeg gått tom, god natt.

2 thoughts on “Forbrukermakt

Legg igjen en kommentar

