God jul!

Nå for tida er det lett å komme i julestemning. Julebrus og pepperkaker har vært i salg sida oktober, og flere og flere julevarer kommer inn i butikkene nå. Det er mørkt ute, og det eneste som mangler når man går en tur i byen er å se julegatene tent. Julefilmene har også begynt å komme, «A Christmas Carol» med Jim Carrey har premiere allerede på fredag. Hvor mange ganger må egentlig den historia filmatiseres? I Birkelunden like ved skolen min, har IKEA satt opp en liten skog med juletrær. I dag kom til og med Oslos første snøfall dette skoleåret. Det er nesten så man kan begynne å glede seg til påskeferien.



Freia Påskeegg
Snart kommer sikkert disse også i butikkene, nam!

 

Men nå er klokka halv elleve, og det er seint for meg. Jeg pleier nemlig å gå på badet for å pusse tennene klokka ti, og det burde alle andre fornuftige mennesker gjøre. Å sove er veldig digg! Hvis du legger deg litt tidlig kan du også lese et par kapitler i ei god bok på senga før du sovner. Akkurat nå leser jeg «Sverdet i Steinen» av T. H. White, oversatt av Torstein Bugge Høverstad. Det er også han som har oversatt alle Harry Potter-bøkene til norsk, så han er en dyktig oversetter.

God natt! Stor klem til alle, og spesielt Vivian Elise, som dette innlegget dedikeres til.

3 thoughts on “God jul!

  1. Aww, jeg fikk et innlegg dedikert til meg.. :’)
    Nå gjorde du meg glad! 😀
    Du skal få en stor klem neste uke du!
    Vivian ikke like snø forresten!

Legg igjen en kommentar

