Klassisk konsert

Hvis dere har lest overskriften og har sånn passe med omløp oppe i hodet deres, har dere kanskje gjetta på at jeg har vært på konsert i dag. I så fall er det bare å gratulere dere, for det er helt riktig. I dag var jeg i Konserthuset og så og hørte Oslo Filharmoniske Orkester spille musikk som ble skrevet for en god stund siden. Av Ravel, Mozart og Bizet. Som elev på musikklinja har jeg nemlig fått tilbud om billetter til konserten for bare 100 kr. Det er billigere enn det vanligvis ville ha kosta, og det er bra. Vi liker billige ting, og jenter er ikke ting.

Konserten var flott, selv om jeg var litt skuffa over at pianisten ikke spilte «Martha, my Dear» av The Beatles som et lite mellomspill under Mozarts klaverkonsert. Det hadde vært veldig gøy om han hadde gjort det, og det tror jeg Eir er enig i. Siden jeg satt mellom musikkelever, kan dere kanskje gjette hva vi snakka om mellom de forskjellige nummerne. Musikkelever er generelt litt nerdete, så vi snakka om matematikk. Det er veldig godt å vite at man ikke er den eneste i verden som er fascinert av komplekse tall.

Alle som leser bloggen min må komme på Oslo Juventes konsert på Sub Scene på lørdag. Den starter klokka 19, og Yellow Box, World Service, Rich Girl Funeral og Aristillus spiller. Alle dere der ute må komme og dra med seg så mange venner dere får plass til inni jakka deres, for dette skal bli kult. Jo flere vi blir, jo morsommere får vi det. Konserten er til og med gratis! Og som sagt liker vi billige ting.

http://www.facebook.com/event.php?eid=132521355325&ref=ts
http://www.oslosurf.com/hvaskjer/32798.html

Ha en fin natt, klem fra Stig.

Legg igjen en kommentar

