Pepperkaker og plektere

Selv om pepperkaker som klær kan høres ut som et interessant konsept for noen, kan jeg forsikre dere alle om at det bare vil ende i klabb og babb. Pepperkaker er lagd for å etes, og hvis man skulle ha lyst til å ha dem på kroppen vil de bare bli vasne og klamme av å bli utsatt for en dag med svette. De er dessuten for stive til at det vil være praktisk å bevege seg rundt med dem. Attpåtil er det grufull sløsing med mat, ettersom det vil være noe uhygienisk å skulle fortære dem i etterkant av å ha hatt dem på seg.

Jeg trodde jeg mista det ene gitarplekteret mitt for en uke sida eller så. Jeg fant det i hvert fall ikke, selv om jeg hadde en mistanke om at det befant seg på rommet mitt, kanskje helst i senga mi. Da jeg tok t-banen til bandøving i dag, skjedde det imidlertid noe merksnodig. Da jeg reiste meg opp etter å ha sittet på banen i underkant av en halv time, hørte jeg noe som falt i gulvet, og jeg trodde det var et av plekterne jeg hadde med. Det viste seg å være det plekteret jeg hadde mista, eller et tilsvarende som hadde ligget i vogna før jeg satt der. I begge tilfelle er det en ytterst mystisk hendelse. Hvis det  var mitt plekter, har det altså ligget i ei pose ei stund, hvor jeg ikke trodde det kunne ha falt. Og uansett er det da rart at det ikke falt ut av posen da jeg gikk hjemmefra til t-banen. Hva blir det neste?

Dette var dagens magiske hendelse. Ha gode netter og fortær pepperkaker.

2 thoughts on “Pepperkaker og plektere

Legg igjen en kommentar

