Ny musikk

Som de av dere som kan noe om musikk vet fra før, er det noe som heter taktarter. De står skrevet som brøker, det vil si et forhold mellom to hele tall. Noen vanlige taktarter er 4 / 4, 6 / 8 og 3 / 4. Noen litt mer uvanlige taktarter er 5 / 4 og 11 / 8.

Irrasjonelle tall er tall som ikke kan skrives som et forhold mellom to hele tall. Jeg synes folk burde begynne å skrive sanger i irrasjonelle taktarter, som for eksempel π / 4, e / ϕ eller √2 / √5. Det vil by på visse utfordringer når man skal telle med musikken, men det er irrelevant når vi skal være så kule som dette,

Selv vil jeg gjerne ta den helt ut og gå like fra irrasjonelle tall til komplekse tall. Jeg er så kul at jeg går helt bort fra den reelle tallinja! Ønsk meg lykke til med å lage sanger som går i komplekse taktarter som 3 / i, (2 – i) / (1+ 2i) eller til og med (e i) / √i + π.

Geniale påfunn som dette er grunnen til at dere leser bloggen min.

One thought on “Ny musikk

Legg igjen en kommentar

