Nerdepapirkunst

I dag var jeg på to julemarkeder, et på Folkemuseet på Bygdøy og et på Rådhusplassen, sammen med mora mi. Der kjøpte vi glasert eple og smultringer, nam. Mens jeg var ute i dag fikk jeg plutselig en sterk anelse av at dere, leserne av bloggen min, har et sterkt og brennende ønske om å vite hva jeg gjorde på mandag og tirsdag kveld. Forresten så synes jeg det er såpass ofte jeg refererer til dere blogglesere at det kanskje kunne vært på sin plass å gi dere en egen tittel. Hva vil dere bli kalt?

Mandag og tirsdag kveld satt jeg hjemme og dreiv håndarbeid. Nærmere bestemt den gamle japanske kunstarten origami, som går ut på å lage spennende figurer av å brette papir. Men fordi jeg er meg og meg er nerd, lagde jeg så klart en matematisk figur. Dette er fem tetraedre som får plass i et dodekaeder, laga av Stig av ingenting annet enn papir.

Fem tetraedre i et dodekaeder

Nå har dere ikke lenger noen unnskyldning for å si at matematikk er kjedelig og teit. Og så tror jeg ikke jeg har mer å si i dag. Eller jo, jeg tapte The Game.

2 thoughts on “Nerdepapirkunst

Legg igjen en kommentar

