Kanarifugler og sennep

I dag stirret jeg på en syklist som kom syklende forbi meg mens jeg tenkte intenst på brød, i håp om at han plutselig ville snuble med sykkelen sin i et brød. Det skjedde ikke, og det var jo litt skuffende. Jeg hadde håpet at jeg hadde magiske «få syklister til å snuble i brød»-krefter.

Ellers kan det nevnes at jeg prøvde å ringe til USAs president Barack Obama i dag. Det vil si, jeg ringte til en telefonkiosk i Karl Johans gate, i håp om at Obama ville svare. I stedet for Obama, svarte ingen. Det var litt skuffende, men det er faktisk ganske sjelden folk svarer når man ringer til telefonkiosker. Jeg vil oppfordre alle, i tillegg til folk generelt og raringer, om å lagre telefonnummere til diverse telefonkiosker og ringe til dem av og til. Tenk hvor moro det ville vært om man kunne gått i byen, plutselig løfta av røret på en telefonkiosk og snakke med en tilfeldig person. Det er et samfunn jeg ville likt å leve i.

Ellers så kan det nevnes at Jet Li har blitt tildelt Nobels fredspris i lavalampe. Han holdt en tale som var så kort at ingen hørte den. Takk for i dag.

One thought on “Kanarifugler og sennep

Legg igjen en kommentar

