Melkemannen har ferie

Ikke at jeg bryr meg om noen melkemann, med tanke på at det aldri har kommet noen sådan hit noensinne uansett, men jeg har en følelse av at han har ferie. På samme måte som noen mennesker kan føle det på gikta at det blir dårlig vær, kan jeg kjenne at melkemannen har ferie. Eller var det Doktor Snekkerbukse? Jeg lurer på hva han driver med for tida.

Denne helga er det Juvente-juleball to forskjellige steder samtidig, men jeg er ikke på noen av dem. Jeg må innrømme at det er litt kjipt. Det innebærer blant annet at kontaktlista mi i Pidgin ser betydelig tommere ut enn vanlig, som betyr at jeg ikke kan være like kjattesosial som vanlig. Det betyr også at mange folk er på er annet sted, og at det derfor er verre å være ordentlig sosial også. Men hva gjør vel det når man har en riktig frisk laptop med Ubuntu? Ingenting, sier jeg eder! Linux erstatter sosial omgang når som helst for min del.

Eller kanskje ikke. Nå ble jeg usikker. Kanskje jeg har bestemt meg neste uke, etter at jeg har vært på Oslo Juventes fanatiske fantastiske juleball! Hurra. Jeg har faktisk ikke en gang tenkt å ta med meg datamaskina mi dit! Og det krever fint lite viljestyrke fra min side å la den stå igjen hjemme. Kanskje jeg har et sosialt liv likevel, når alt kommer til alt.

Hilsen Stig, som alltid synes det er stas å kunne kategorisere et innlegg under både «Avholdsmann» og «Nerd».

3 thoughts on “Melkemannen har ferie

Legg igjen en kommentar

