Poteten Bob

I dag ber jeg meg fri fra å skrive noe genialt på bloggen, og som et par ganger før overlater jeg tastaturet til en gjest. Dagens innlegg handler altså om poteten Bob, som ikke har noe med Bob Bonden å gjøre selv om han har skrevet gjesteinnlegg her før. Værsågod, Ingrid!

Historien om Bob

Dette er historien om Bob som har kretset rundt våre trakter en stund nå. Det sies at denne skapningen ble til en mørk og kald natt i desember måned. Det var ikke lenge for man fikk kjennskap til de infernalske planene denne skapningen skulle sette seg
til å gjøre om en kort stund. Allerede fra de første stundene kunne man kjenne en aura av ondskap og makt rundt denne lille tingen. Greit nok at Bob var en potet, men dette ville ikke stoppe ham i sin plan, han ville bevise at ryktet til poteten som så langt tilbake hadde blitt ødelagt av godtroende folk  egentlig var sant. Planene begynte å formere seg så sakte og sikkert og etter en stund begynte han å vise sine første tegn til sikker handling. Han var sikker i sin sak, men visste at han ikke ville klare det uten øvrig hjelp, og tok dermed kontakt med meg. Jeg var først både forskrekket og begeistret over at jeg fikk tilbud om å bli del av en slik briljant ide. Men skrekken gikk gradvis over til ren drivkraft for denne handlingen. Min eneste betingelse var at jeg skulle få
lov til å velge et annet menneske til å oppleve hans plan med, og planen var så optimistisk men likevel sannsynlig, nemlig utrydding av menneskeheten og oppnåelse av verdensherredømme for potetrasen, en ny Era. Han gikk etter denne godkjennelsen fra meg i gang med sine planer, og holder på til den dag i dag, men i skjul. Selv om Bob holder seg skjult har jeg fra tid til annen kontakt med ham.  Det jeg vet foreløpig er at Barack Obama er egentlig et skalkeskjul for verdensbefolkningen i dag og bare en mellommann i Bob sin plan.

Etter en samtale med Bob fikk jeg vite at han endelig har kommet et steg hvidere i hans plan om verdensherredømme. Etter et besøk i Norge fikk han en pris som bevis på at han endelig har vunnet verdens tillit og han gjør seg klar til sitt neste store steg.
(Skrevet med tillatelse fra Bob)

– Ingrid

Solanin til folket!

3 thoughts on “Poteten Bob

Legg igjen en kommentar

