Ute går vann over til fast form

Det er fordi lufttemperaturen er lavere enn 0 °C. Denne magiske temperaturen med en verdi som er lett å huske er terskelen hvor vann plutselig slutter å flyte rundt over hele golvet og i stedet blir til en glatt flate man kan knekke lårhalsen på. Dere som er unge å friske bør derfor holde dere inne så dere slipper å falle på isen og bli unge og invalide.

Selv må jeg vedgå at jeg ikke holder meg til rådet mitt. I dag gikk jeg hjemmefra helt til universitetet på Blindern og tilbake igjen sammen med faren min for å kjøpe julegave til meg på Akademika… Ja, jeg er nerd nok til å like å lese bøker om matte og fysikk for underholdningens skyld. Dog er det ikke utelukkende slike bøker jeg leser.

For tida leser jeg nå Lutefisk på Prærien av Bjørn Gabrielsen. Det er en relativt framifrå reiseskildring fra USA som tuller med mye. Det er derfor morsom lektyre.

På Universitetet i Oslo er det en 14 meter lang pendel som viser at jorda snurrer rundt, den legger jeg ved et bilde av.Pendel

Sov godt og drøm om gode venner, morsomme opplevelser og masse god sjokolade. Husk at drømmer ikke er fetende.

Legg igjen en kommentar

