Min 115. drøm

For et par innlegg sida skrev jeg følgende:

Sov godt og drøm om gode venner, morsomme opplevelser og masse god sjokolade.

I dag tidlig gadd jeg faktisk å skrive ned detaljer fra drømmen jeg hadde før jeg våkna, og jeg skal nå gjenfortelle den. Så kan dere se hvor godt jeg følger mine egne råd. Dette er faktisk første gang jeg skriver ned drømmer for ikke å glemme dem, blir interessant å se om jeg fortsetter.

Det hele starter med at jeg ankommer en form for arbeidsleir. Den består av en stor gul murbygning med en gårdsplass. I gårdsplassen står det store spisebord og en liten hage med svibler. Av en eller annen grunn går det an å velge farger på bygningen, og jeg gjør en av veggene rosa. Det eneste jeg ikke liker med stedet er skolen, som på en eller annen måte består kun av fargede ringer som vokser. Og med det mener jeg ikke klasserommet, men at selve undervisninga inkludert elevene er abstrakte fargede ringer.

Dagene i leiren starter med morgengymnastikk klokka 8, før frokost. Så er det arbeid med å flytte på kartonger fram til klokka 19, når middagen blir servert. Dagene går, og jeg har det bra. Helt til en dag når jeg bestemmer meg for å sove under morgengymnastikken. Senere blir jeg sulten og vil spise sviblene som står i gårdsplassen. Nå står det også en alarm der, og jeg setter den i gang fordi jeg tror jeg kan skru den på uten å sette den i gang… Hæ?!

Jaja. Nå tror jeg leiren er blitt en fangeleir, og nå som alarmen går må jeg komme meg vekk. Jeg vurderer alternativene og finner at det lureste er å løpe ut i motorveien og kle av meg. Jeg løper ut gjennom en utgang som ikke finnes, og når jeg blir oppdaga er jeg der ikke lenger, for nå er i stedet Anastasia der. Hun likner ikke på noen kjent Anastasia, og hun er bare et hode med svært lange bein, men hun heter i alle fall Anastasia, det er klart. Og jo, kroppen er dekket av døde fugler. (Hva er galt med meg?)

Etter dette  kommer jeg til en ny leir, og blir forfremmet til løytnant. Alt er i orden nå, for jeg kommer jo ikke til å prøve på det samme igjen.

Er det noen drømmetydere der ute? Jeg tror jeg trenger hjelp.

Ellers så har jeg fått en flott julegave fra Mikkels blogg, et bilde som skal reklamere for bloggen min. Det er inspirert av gårsdagens innlegg. Egentlig forgårsdagen, for nå er det over midnatt. Her er bildet 🙂

Dere må alle lese bloggen til Mikkel, for han er rar og morsom å lese. God jul fra Stignissen.

Legg igjen en kommentar

