Hexakosioihexekontahexaphobia

De av dere som har meg som kontakt i Microsoft Network husker kanskje at jeg hadde dagens overskrift som «Dagens ord» i min personlige melding for en liten stund sida. Hexakosioihexekontahexaphobia betyr «Frykt for tallet 666», og er et godt eksempel på et langt ord som er stilig å vise frem, men som man aldri får praktisk bruk for.

Det er dog en sannhet med modifikasjoner, for nylig ble jeg utsatt for tallet i en aldeles grufull sammenheng. Det viser seg at jeg tok bildet «DSC00666.JPG» med mobilen min under Oslo Juventes juleball, og det er forferdelig. Bakgrunnen er at jeg så meg i speilet og så at alt jeg gjorde egentlig så ganske kult ut når jeg gjorde det i dress. Selvdigger for vinninga. For å teste denne hypotesen bestemte jeg meg for å gjøre det ukuleste jeg kom på i farta, nemlig å ta fjortisbilde i speilet. Og nei, det er ikke kult. Ikke en gang i dress.

Ironisk nok gjør jeg meg selv enda ukulere ved å legge ut det beryktede bildet på selveste bloggen min. Glan og gys, folkens.
Huff!

Ellers må jeg bare si at det er strålende julevær i Oslo. Det er masse snø til denne byen å være, gatene er stort sett ubrøyta, snøen knirker under skoa og det er få biler i gatene.

Hurra hurra, verden er ganske bra. Stig.

Legg igjen en kommentar

