Dagens gjenstand: Møbelhjul

I dag stikker jeg av gårde til Telemark, fordi jeg skal på nyttårsleir med kristenungdommen. Det er faktisk koselig selv om man ikke er veldig kristen selv, så det gleder jeg meg til. Det var gøy i fjor, selv om jeg da hadde glemt å ta med meg sovepose og i tillegg hadde litt vondt i en tann. (Slapp av, det var ikke hull eller noe slikt. Det gikk over da jeg kom hjem.)Nå tar jeg meg selv i å legge ut om masse personlige detaljer dere ikke bryr dere om, det hender jeg glemmer at dere egentlig bare kommer hit for å få dere en solid dose vissvass. Hvis noen skulle ønske at kristenungdommen ringer dere opp og synger jesussanger, kan dere sende meg en melding, så vil jeg sørge for det. Det er koselig, det. 🙂

Bloggen vil bli oppdatert mens jeg er borte, for jeg har allerede skrevet noen innlegg i helga som vil offentliggjøre seg selv mens jeg er borte. Tenk på det som brev fra fortida eller som helt vanlige innlegg. Så lenge dere kommenterer blir jeg lykkelig.

Da er det overskriften, dere. Et møbelhjul er en fasinerende oppfinnelse som kan skrus fast under møbler slik at man kan flytte på dem uten å måtte løfte dem fem meter opp i lufta og knekke ryggen. De er også flotte julegaver til venner og kjære, uten at det koster skjorta.

Hjulet
Nå slipper du å finne opp hjulet på nytt, kjøp heller et slikt!

I dag legger jeg også ved en link til Språkrådets hjemmesider, hvor de har satt sammen en liste av gode norske ord man kan bruke i stedet for låneord. Selv om kanskje ikke alle forslagene er like gode etter min mening. Multitasking er kanskje ikke et norsk ord, men jeg synes fleroppgavekjøring klinger litt dårlig. Andre forslag er desto bedre.

På godt norsk – avløserord – Språkrådet

Legg igjen en kommentar

