Lettere og lettere å stå opp

Nå som feriens herlige fløyelspute gjør seg klar for å bli revet bort under hodene våre, er det godt å kunne se noen lyspunkt. Vintersolverv ligger bak oss, og større og større deler av døgnet er dermed lyst opp av den enorme kosmiske hydrogenbomba vi kaller Sola. Det betyr at det blir lettere å stå opp om morgenen, og det er en fordel fordi det vanligvis er utrolig vanskelig å stå opp. Greit med litt hjelp.

I år 2010 (som Språkrådet har bestemt skal uttales «To tusen og ti» og ikke «Tjueti») er ett av mine nyttårsforsetter å få flere kommentarer på bloggen min. Det er praktisk å kunne skylde på andre enn seg selv når forsettene feiler, men dere er skikkelig koselige hvis dere hjelper meg.

Dere er også veldig koselige om dere gir en god klem til alle klassekameratene deres på første skoledag etter ferien. Det er slike småting som gjør tida fram mot sommerferien litt lettere å holde ut. Hvis dere har et piano i klasserommet sånn som oss, kan jeg love dere at folk blir veldig glade om dere spiller Beatles-sanger i ett kjør. Hvis dere ikke har piano i klasserommet, kan dere gjøre følgende:

if(fødselsår <= 1993)
    angre("Jeg søkte ikke musikklinja");
else
    husk("Søke musikklinja på videregående");

Med disse tvilsomme visdomsord avslutter jeg ferien.

Legg igjen en kommentar

