Mens vi venter på sannsynlighet

I den første tima vi hadde på skolen i det nye året 2010, en mattetime, begynte vi på et nytt kapittel, et kapittel om sannsynlighet. Et av eksemplene læreren demonstrerte på tavla var sannsynligheten for å få «kron»-sida opp på to mynter når man kaster dem samtidig. Det fikk meg til å lure på følgende: Hva er sannsynligheten for å finne to mynter på vei til skolen når man starter på sannsynlighetsregning samme dag? Jeg tror den er ganske liten, og det gjør det desto morsommere at det skjedde i dag. Jeg velger å ta det som et sikkert tegn på at jeg kommer til å kjenne meg glad en eller annen gang i løpet av 2010.

Et annet morsomt sammentreff jeg opplevde for ikke lenge sida, var på julaften. To dager før, altså den 22. desember 2009, var jeg i byen og kjøpte julegaver til foreldrene mine. Jeg kjøpte også en billig kalligrafipenn til meg selv i en bokhandel på impuls. Lite ante jeg da hva som ville vente meg da jeg åpna gavene mine på julaften… En av gavene var et kalligrafisett som var kjøpt inn god tid i forveien. (Som igjen tyder på at noen er flinkere til å kjøpe julegaver i god tid enn visse andre =D) Slikt et underlig sammentreff tar jeg som et tegn på at jeg er pukka nødt til å tilegne meg enorme ferdigheter i denne kunstformen som går ut på å skrive fint.

Dagens gjenstand: Fyllepenn.

Hvorfor er det så få som gidder å bruke slike for tida? De eier.
One thought on “Mens vi venter på sannsynlighet

Legg igjen en kommentar

