Offentlige tjenester på Internett

Jeg oppdaga dette i dag da jeg prøvde å logge meg inn på Vigo med MinID.

«Ja takk, begge deler,» kaller man dette. Det er et autentisk skjermskudd jeg har lagt ved her, men dere skal vite at jeg kryssa ut den nederste knappen før jeg gikk videre. Jeg er ikke dum, bare nysgjerrig. Selv om forskjellen mellom de to av og til kan være noe uklar. Selv synes jeg MinID her er litt uklar, og selv om jeg ikke gjorde det lurer jeg på hva som hadde skjedd hvis jeg hadde gått videre med begge feltene kryssa av.

Til de som lager de offentlige tjenestene på Internett: Det er noe som heter radioknapper.

For at dette innlegget ikke skal bli fullstendig seriøst, avslutter jeg med ordet «Knaskatur» som jeg fant på nå. Gjenstanden det beskriver faller inn under kategorien Spiselig datautstyr, og der vil den nok være ensom en stund.

2 thoughts on “Offentlige tjenester på Internett

  1. MinID opplegget på vigo.no var ganske teit >.< vet ikke om du så det, men det sto alle fylkene i Norge unntatt Møre og Romsdal D:

Legg igjen en kommentar

