Om min framtidige svigermor

Whehey, håper jeg ikke har gapa over for mye nå. For det første har jeg ennå ikke noen planer om å gifte meg på en god stund, og heller ikke noen aktuelle kandidater. Det kunne nesten være gøy å spørre noen nå for å merke meg reaksjonen, men det er ikke det jeg skal gjøre nå. Jeg skal faktisk skrive om min fremtidige svigermor, men fordi fremtiden er ubestemt og allle muligheter ligger åpne kan jeg skrive hva jeg vil og likevel ikke ta feil.

Min fremtidige svigermor heter Grundremollen og er fire meter lang. Hun har to stekepanner sveisa fast til den ene lillefingeren og synes det er litt upraktisk når hun spiller gitar. Derfor spiller hun ikke gitar, men munnharpe. Hun er munnharpesolist i KORK og tjener femti tusen i året på det. Disse pengene bruker hun ikke til praktiske ting, men til å isolere veggene i sitt arkitekttegnede hus mens hun ler av alle som bor i hus som ikke er tegna av arkitekter. Når hun har ferie løper hun til Trondheim og rundt Nidarosdomen et par ganger før hun tar trikken til Stavanger og drikker øl på jernbanestasjonen. Så bruker hun den neste dagen til å finne veien hjem igjen med bind for øya.

Grundremollen har en datter som er gift med meg. Derfor har Grundremollen kjøpt en statue av Barack Obama som hun spikrer fast til skorsteinen i huset sitt. Mens naboene ler av dette merkverdige synet skriker hun at femhundrelapper er «Gyselige!» og går og legger seg med stekepannene dinglende fra den ene sida av senga. Slutt på historien om min fremtidige svigermor.

Huff, nå som jeg har skrevet dette håper jeg at en slik kvinne jeg har beskrevet ikke vil eksistere. Da blir jeg jo nødt til å gifte meg med dattera hennes.

Over og ut, hilsen Stig.

One thought on “Om min framtidige svigermor

  1. Kanskje det finnes en sånn kvinne, men det betyr ikke at du må gifte deg med datteren hennes.
    Det finnes nemlig ingen som heter Grundremollen.
    Er ikke det bra! 😀

Legg igjen en kommentar

