Istapper og andre interessante fenomener.

På søndag så jeg en masse vann i fast form. Noe av det hang tilsynelatende godt fast i taket på hus, men det er alltids en risiko for at det detter ned. Derfor er det ofte rasfareskilt festa til bygningene.

Og ned i hodet deiser det, hurra!

Men en ting tenkte jeg på. Disse rasfareskiltene står som regel ut fra veggen på huset slik at man blir nødt til å gå et stykke ut fra veggen. Tror dere det nødvendigvis er hensiktsmessig? Jeg tror det kommer litt an på. På noen bygninger er det umulig for eventuelle takras å dette ned helt inntil veggen, men andre steder går det. Derfor er det umulig å vite om det er en god idé å gå kloss inntil veggen eller å gå på litt avstand. Fordi man aldri kan være sikker synes jeg alle heller skal gå midt i veien. Det er nok det tryggeste.

Jeg fant forresten også en perfekt istapp på søndag.

Se så fin! Jah. 🙂

Den er ganske lang, jevn og spiss og isen er klar og fin med noen små luftbobler i. Jeg er sannelig en istappkjenner! Hvem skulle trodd det.

Legg igjen en kommentar

