Dagens hobby

Bli rasende over ting du egentlig gir blanke i, og som er uviktige. I dag skal jeg skrive et rasende innlegg om det lave antallet av spanske skuespillere i NRK-produksjoner.

Jeg har lenge holdt ut med det jeg ser på som et grovt overgrep mot mitt og andre TV-seeres privatliv. NRK påstås å være statskanalen og skal helst ha et tilbud for alle, men gang etter gang blir jeg skuffet. Kan det gå an i verdens rikeste land å produsere endeløse rekker av fjernsynsserier uten å ha med flere spanske skuespillere? Ta Himmelblå som et eksempel. Nå skal jeg ikke påstå at jeg har sett noe av serien, men det har sine naturlige årsaker. Reklamen for serien var uten en eneste spansk skuespiller, og det burde være grunn god nok til å hive fjernsynsapparatet i søpla, spør du nå meg.

Andre folk jeg har vært i kontakt med påstår at jeg overreagerer, men jeg vet jeg bare krever det jeg har rett til. Jeg krever et bedre tilbud fra denne kanalen som finansieres av mine og andres skattepenger og lisens.

One thought on “Dagens hobby

Legg igjen en kommentar

