Chihiro og Heksene

Dagens tittel er faktisk egentlig tittelen på noe annet, nemlig en film. Det er heller ikke den originale tittelen på filmen, men den norske tittelen. Egentlig er filmen fra Japan og heter «千と千尋の神隠し». Sjøl synes jeg at den norske tittelen er veldig fin, for den er det faktisk min gode venn Magnus som har laga. Attpåtil kan jeg nevne at det slett ikke er snakk om noen simpel spillefilm her, men en ekte tegnefilm.

Det er også en veldig god film, som folk burde se. Jeg kommer så klart ikke til å straffe dere på noen måte hvis dere ikke gjør det, snill som jeg er, men dere vil forhåpentligvis føle at dere får noe godt ut av den. Gulrot er i dette tilfelle bedre enn pisk. Nam, gulrot.

Gulrøtter er fine grønnsaker! De er oransje, som navnet ikke tilsier, og de nekter å stille seg oppreist. Opprørske karer, med andre ord.

One thought on “Chihiro og Heksene

Legg igjen en kommentar

