Om hvorvidt det kan diskuteres

Egentlig hadde jeg tenkt å åpne dette innlegget ved å gratulere de observante leserne mine, men så kom jeg på at det jeg skulle gratulere dem for krever minimal dugleik innafor området observasjon. For hvis man ser at noe mangler, har man da observert det? Jeg ble uviss på svaret og avbrøt gratulasjonen. Det dere eventuelt skulle ha observert, eller oversett, var at jeg ikke la ut noen aprilspøk på bloggen.

Hadde det egentlig gjort noen forskjell om jeg hadde gjort det? Med frykt for å virke ustabil konstaterer jeg at jeg ofte farer med usannheter i mine sprø innfall som kommer til sin rette på dette nettstedet. Jeg skreiv for eksempel, i innlegget som ble offentliggjort den 23. mars, følgende sludder:

På femhundretallet var penger laga av bark og kunne samles opp i tomme brønner.

Det er ikke sant. Liknende eksempler på usannhet her på bloggen er det flust av, og jeg skal spare dere for flere gruoppvekkende eksempler. Som dere kanskje skjønner, mener jeg at det ville ha vært overflødig og på grensa til hyklerisk å spøke med dere på den 1. april, selv om det er en ganske velkjent tradisjon. Det er akkurat som om julenissen skulle ha spist pinnekjøtt på julaften; kaudervelsk og en knøttliten apekatt.

Med et kjapt tilbakeblikk på dagens overskrift gjentar jeg nå spørsmålet: Kan det diskuteres? Kjør debatt!

One thought on “Om hvorvidt det kan diskuteres

Legg igjen en kommentar

