Bysyklene er tilbake, hurra-meg-rundt-og-tjo-hei!

Som den gale ekstremsportfanatikeren jeg er må jeg vedgå at vinteren har vært lang og trist for meg. I flere måneder er det umulig å få tak i en bysykkel i Oslo! Heldigvis er nå den lange ventetida over og jeg kan nå rave rundt i Oslos gater som en rabiat tulling og frustrere bilister og fotgjengere med min ville sykling. Uten hjelm, så klart, som den uansvarlige våghalsen jeg er.

Derfor vil jeg nå også reklamere for disse bysyklene! Et bysykkelkort koster latterlige 80 kroner i året (Hihi-lol!) og er uten begrensninger for hvor ofte du kan låne en sykkel fra de mange stativene innafor Ring 2. Du kan bare låne en sykkel i tre timer før du er nødt til å sette den tilbake i et stativ, (og eventuelt låne en ny med en gang,) men det er ikke noe problem i en bitteliten landsby som Oslo.

Tenk på alle pengene du kan spare som ellers ville ha gått med til å kjøpe billetter til buss og trikk! Og du trenger ikke ha dårlig samvittighet for å ikke støtte Ruter, du gjør dem mer attraktive ved å sørge for at bussene ikke blir overfylte. Det beste er at å sykle i byen stort sett er kjappere enn å ta buss! Vinn-vinn-vinn-situasjon, og du kan med god samvittighet spise en is etter å ha sykla som en vind og trent låra.

Ha det fint, og sykl vettet av deg selv og alle bilister i Oslo! Bestill bysykkelkort fra hjemmesida deres!

One thought on “Bysyklene er tilbake, hurra-meg-rundt-og-tjo-hei!

Legg igjen en kommentar

