Et dikt

Jeg tenker det er på tide å gjøre noe jeg aldri har gjort før, nemlig å skrive et dikt. Det er på høy tid at dere lesere får tatt del i poesiens knudrete gleder, så bare takk meg. Ettersom jeg ikke har gjort dette før kan jeg ikke garantere for resultatene.

Når jeg skal vaske tøy blir kaffen hvit
Så ufullstendig er min kunnskap om
De trærne som kan hoppe hit og dit
Og bunadene, de som aldri kom

Fra månen roper kyr at lamper dør
Lik overlegne biler går på ski
Utvilsomt vil de en gang gå i rør
Så katter kan få enda mer å si

Hvis verden var en stol var havet kjapt
Og sjømenn ville henrette musikk
Ja, tenk på alt som møbler hadde tapt
Om sengetøy ble skifta ut med trikk

Så ensomt kjører søppelbiler ut
Mot sekter uten antydning til trut

Det er så dypt at jeg ikke forstår det selv.

Legg igjen en kommentar

