Se opp for maskin som rygger

Mens jeg var ute og gikk i byen i dag skjedde det at jeg tilfeldigvis kom gående forbi en anleggsmaskin. Jeg er noe usikker på hva slags maskin det var, men den hadde i hvert fall hjul og karosseri som var gult. Det var også i stand til å bevege seg, både framover og bakover, som jeg skal utdype om litt.

På baksida av denne maskina sto det følgende:

Se opp for maskin som rygger

Dette forbløffer meg enormt. Jeg synes det virker meningsløst å skulle se opp for maskiner som rygger, og mener at det ville vært mer fornuftig å se framover, med tanke på at ryggende maskineri stort sett holder seg på bakkenivå. Dersom en anleggsmaskin skulle komme ovenfra er det god grunn til å reagere på det, men det kan ikke kalles rygging. Falling er et bedre beskrivende ord for slik en situasjon.

Legg igjen en kommentar

