En milepæl

Dette innlegget markerer et viktig øyeblikk i historia til Stigs Blogg. For første gang sida bloggens spede start er forholdet mellom antall innlegg lagt ut og antall kommentarer mottatt større enn eller likt 1. Det skyldes selvfølgelig at jeg i det siste ikke har skrevet noe bra her, med det siste innlegget som et mulig unntak, da det inneholdt både flere avsnitt med sammenhengende tekst og et bilde av min egen person. Spesielt det siste trodde jeg ville gi utslag i en metaforisk oversvømmelse av besøk til bloggen min. Det viste seg å være feilaktig gjetta, så jeg går ut i fra at det ikke er noen vits i å noensinne legge ut et bilde av meg selv igjen. Det er selvfølgelig like greit, det er ikke sunt å ha for mange bilder av seg selv slengende rundt på nettet som Gud og hvermann kan se og laste ned, i hvert fall ikke når det ikke står i sammenheng med noe fornuftig. Det er greit å ha et bilde av seg selv i engasjert samtale med Dalai Lama, men ikke like stas med ett hvor man ligger teipa fast i en vegg og har fjær limt fast over store deler av kroppen.

Hvis trenden jeg viste til ovenfor fortsetter, vil det nevnte forholdet bli mindre og minde og konvergere asymptotisk mot null. Det vil imidlertid ikke nå null før jeg har skrevet uendelig mange innlegg, men hvis jeg gjør det tror jeg ikke systemansvarlig hos WordPress vil bli lykkelig.

Legg igjen en kommentar

