Streng

Veit dere hvorfor jeg ikke får lov til å spille gitar? Fordi faren min er streng! Haha. Det var en vits som spiller på den doble betydninga av ordet streng. Jeg har lyst til å påstå at det objektivt var den morsomste vitsen noensinne, men vitser kan ikke vurderes objektivt og jeg ville derfor ha tatt meg ut som en tåpe om jeg hadde prøvd på det.

Vitsen må heller ikke tolkes som beskrivende på meg. Faktisk så spiller jeg gitar, og faren min er ikke engang litt gretten for det. Inspirert av strengeutskiftinga jeg foretok på gitaren min i går ønsker jeg å bruke dette innlegget til å fortelle dere om noen av de mange fantastiske bruksområdene for gamle gitarstrenger.

Mordvåpen

Strengene kan tas i bruk på ulike måter for dette formålet, avhengig av personlige preferanser. Å kvele noen ved å stramme dem rundt halsen er nærliggende, men det går også an å bruke dem som stikkvåpen, som er ekstra effektivt om de forgiftes.

Motetilbehør

Det kan lages smykker av gitarstrenger, men man må være litt forsiktig med skarpe ender. En annen mulighet er å sy dem inn i klær. Metallet er sannsynligvis ikke bløtt nok til at det er verdt å prøve seg på broderier, men man kan lage avstivere til t.d. strutteskjørt.

Råmaterialer

De fleste gitarstrenger består av metaller som stål, nikkel og kobber. Selv om det er lett å skaffe seg disse materialene i betydelig større kvanta, kan det være verdt å ikke kaste gitarstrengene i søpla med en gang, for det er litt å spare på å resirkulere materialene på egen hånd. Metallet i strenger er stort sett av høy kvalitet.

Solbriller

Hva skal man si… Lykke til med denne.

 \me runder av med forhåpninger om å ha vært til glede og inspirasjon.
One thought on “Streng

Legg igjen en kommentar

