Min favoritt blant trafikkskilt

 

Feil kjøreretning SNU!
Feil kjøreretning SNU!

 

Dette skiltet liker jeg fordi jeg tenker på hvor dum en sjåfør må kjenne seg om den plutselig ser dette skiltet rett foran seg. Selvfølgelig er det bare morsomt så lenge det ikke skjer noen ulykke, men dette skiltet har nok også en funksjon som hjelper med å forhindre sånne ulykker. Det hender jo at folk kommer ut på motorveien i feil kjøreretning, og da føler de seg nok veldig dumme i tillegg til at de er i høy fare.

Skiltet er også kult fordi det bruker majuskler, de er som kjent cruisekontroll for kul.

Ser man det. Jeg visste ikke at jeg var i stand til å skrive et innlegg om bil. Dette er første gang bil er et stikkord på denne bloggen, men ikke en god grunn til å feire.

Legg igjen en kommentar

