Det er best å gå en tur

Det betyr ikke at det ikke er noen annen mulighet som kanskje er bedre enn å gå en tur, men at den beste handlingen man kan utføre med en tur er å gå den. Observer bare hvor tåpelig det arter seg med noen andre typiske verb:

  • Jeg er sulten, så jeg spiser en tur.
  • Han ble tatt på fersken da han gjemte en tur for læreren.
  • Det er varmt nok her til å smelte en tur.
  • Jeg ble overraska da jeg så en tur i dag.
  • Kan du åpne turen, kjære?

Noen vil kanskje påstå at det også er mulig å ta en tur, men det virker absurd. Hvem skal man liksom ta den fra? Man kan alltids hindre folk i å fullføre turen sin, for eksempel ved å gaffateipe dem fast i en lyktestolpe, men man har likevel ikke tatt turen fra dem. Sannsynligvis har man allerede gått en tur selv for å finne den uheldige turgåeren og en lyktestolpe, og kanskje også vært innom en jernvarehandel fordi man trengte gaffateip.

Og selvfølgelig, det er andre handlinger man faktisk kan utføre med turer, som å løpe eller sykle dem. Å gå dem er like fullt det beste.

2 thoughts on “Det er best å gå en tur

  1. Sv; Jeg har erfaring med at hvis man later som om man er litt dummere eller begynner å gråte, går ting mye enklere. Alle blir fort ivrige etter å hjelpe deg. Det kan godt være dette bare fungerer for unge, pene jenter – hva vet jeg? Menn har i alle fall den fine egenskapen at de gjerne vil føle seg som helter, og stormer bort hvis noen ser ut som om de desperat trenger hjelp. Etterpå er jeg selvfølgelig voldsomt takknemlig over at de hjalp meg ut av krisen, det hadde jeg aldri klart selv. Takk, snille mannen, takk.

    Det jeg sa, var vel noe i retning av: «Det er ikke lyd på denne siden, men hvis jeg dytter litt på denne her -«, så peker jeg på jack’en; «- kommer det litt lyd likevel…»

Legg igjen en kommentar

