Mens vi venter på et nytt innlegg

Jeg merker meg at når jeg av og til får ideer til ting jeg kan skrive om på bloggen, handler de veldig ofte om språk. Det er naturligvis sjelden jeg faktisk gjør noe med det, som man kanskje har merka seg ­­ ­­- jeg oppdaterer ikke spesielt ofte, men hjernen min jobber heldigvis litt kjappere enn én tanke i måneden. Det kan være jeg av og til har vegra meg litt for å skrive om det også, fordi jeg har tenkt at jeg skal skrive om litt mer forskjellige ting, men det er vel egentlig ikke noen vits i å begrense seg slik. Språk er jo kjempegøy.

Her om dagen tenkte jeg litt på prefiksene for- og fram-. Ordene forover og framover betyr det samme, mens fortid og framtid overhodet ikke gjør det. Artige greier, og det er heller ikke begrensa til norsk. På engelsk betyr terrible og horrible  det samme, mens terrific og horrific ikke gjør det. Terrific kan riktignok også ha den negative betydninga til horrific, men inntrykket mitt er at det stort sett brukes positivt.

Jeg vurderer å lage et nytt forsidebilde til bloggen min, også. Kanskje jeg gjør noe med det om et par måneder.

Hopp og hei, leverpostei.

2 thoughts on “Mens vi venter på et nytt innlegg

Legg igjen en kommentar

