Kampen for julebaksten – del 10

Selv om Pastor Manders hadde foreslått å ta inn på et motell, ble vi enige om at det var mer praktisk å slå oss ned på campingplassen vi hadde vært ti meter unna da dekket punkterte. Stephenie ble veldig opprømt. «Jeg elsker kæmpingplasser,» sa hun. «Tror du de har trampoliner?» Alle hjalp til med å dytte bilen inn til campingplassen, men fordi Unne var sterk som en moskusokse var det egentlig unødvendig for alle oss andre å hjelpe ham. Men hva gjør man vel ikke for å styrke lagånden.

Vi leide en hytte for natten. Stephenie var full av energi, men fikk tatt ut mye av den på en trampoline før hun begynte å eksperimentere med kakeoppskrifter igjen i hyttekomfyren. Jeg veit ikke hva som var den verste ingrediensen i kakene hennes, kraftfôret eller kreativiteten hennes. Jeg håpet at campingplassen ville kreve ekstra betalt for dette som umulig kunne være bra for hvitevaren, men det sa jeg ikke. «Jeg synes vi trenger en god dessert i dag for å bøte på skuffelsen over punkteringen,» fortalte jeg henne. «Kakene dine ser spennende  ut, men spenning er ikke det jeg trenger mest akkurat nå. Kan du ikke bare lage en vanlig sjokoladepudding eller noe?» spurte jeg.
«Pudding!» utbrøt hun. «Er du gæ’ærn?»

Jeg ga opp. Jeg prøvde i stedet å tenke gjennom planen vår. Vi visste fortsatt ikke helt hva vi skulle gjøre når vi fant basen hans, men det var begrenset hvor mye vi kunne planlegge før vi visste mer om fasilitetene der. Vi spilte litt president og vri åtter før vi la oss.

Legg igjen en kommentar

