Kampen for julebaksten – del 19

«Eg kjenner på meg at dette kjem til å bli ein stor dag,» sa Unne.
«Best det,» svarte jeg, «etter den halvhjerta episoden i går. Det kan han ikke ha brukt mer enn fem minutter på.»
«Episode?» spurte Stephenie forundret. «Mener du den med politimannen på bussen?»
«Nei, episoden av julekalenderen. På Stigs blogg.»

Svaret mitt hjalp ikke. Stephenie så på meg som om jeg manglet en tvangstrøye. Det var best å dreie samtalen over til noe annet.
«Har dere lagt merke til at nesten alle vi ser ute i dag har på seg nålestripedress og solbriller? Skulle nesten tro de var lavkarbomafiosi alle sammen. Det gir vel mening også, når lederen deres holder til her.»
«Gjer han det?» spurte Unne overrasket.
«Naturligvis, vi fant jo nettopp basen til Fedön Atkyns på kartet,» sa jeg.
«Men han er ikke lederen til lavkarbomafiaen,» skjøt Stephenie inn.
«Lavkarbomafiaen gjer det dei sjølv tener mest på. Atkyns har ingen kontroll over dei. og identiteten til leiaren deira er ikkje allment kjend. Det må vere ein annan grunn til at det er så mange av dei her no,» sa Unne.
«Kanskje de skal på julebord,» foreslo jeg.
«Eller på Star Trek-konferanse,» sa Stephenie.
«Kanskje de er her for å se oss dø,» sa Gunn-Marte-Petunia.

One thought on “Kampen for julebaksten – del 19

Legg igjen en kommentar

