Fanget på Bunnpris

I kveld feirer jeg at jeg ikke lenger har rett til å gå på skole i Norge. Som naturligvis er en ganske pessimistisk måte å si det på. Heldigvis er jeg ikke så pessimistisk, og feirer det hele med godt humør. Tretten år med skole fortjener en feiring, for tretten er et fint, rundt tall (i base √13).

Man skulle nesten tro at samfunnet ikke vil jeg skal lære meg mer, siden jeg ikke lenger har rett til det. Det skorter dog ikke på lyst, og har man lyst har man lov. Ingen kan hindre meg i å lære det jeg har lyst til! I hvert fall så lenge jeg ikke har lyst til å lære om det amerikanske forsvarets hemmeligste dokumenter. Greit, kanskje jeg har litt lyst til akkurat det. Så lenge det ikke bare handler om forsvarssjefens pinlige fortid, men om futuristisk teknologi og romvesener.

Det er faktisk opptil flere institusjoner som legger til rette for at man kan lære mer. Jeg satser på å få begynne på Universitetet i Oslo til høsten. Der har de en Bunnpris med selvbetjening, som betyr at man ikke slipper ut før man har kjøpt noe. De har også mange automater med billig kaffe og varm sjokolade. Og bibliotek med mange bøker. Tror det var alt.

Tre år på videregående skole har gått fortere enn tre år på ungdomsskolen, som igjen tok omtrent like lang tid som sju år på barneskolen. Alt går fortere og fortere. Etter ferien må jeg følge godt med og ikke blunke så jeg går glipp av en bachelorgrad.

Til sist vil jeg uttrykke glede over at jeg har fått en utvalgt blogg på dittoslo.no! Hvis noen finner veien hit derfra vil jeg gjerne si hei, at lokalaviser er gøy og at dere ikke trenger å gå altfor langt tilbake i arkivet her. God sommer!

Hilsen Stig

2 thoughts on “Fanget på Bunnpris

  1. Gratulerer! Du har nå klart å skrive et helt innlegg om hva du skal gjøre til neste år uten faktisk å fortelle hva du skal gjøre til neste år. Og langt er det, også. Meget imponerende i det hele tatt at du har skrevet, og at du har skrevet så mye! Igjen, gratulerer. Merk at jeg gratulerer deg med bloggsuksess, jeg ser ikke noe annet viktig å gratulere deg for.

  2. Tilbaketråkk: Blindern « Stigs blogg

Legg igjen en kommentar

