En forspilt sjanse

Opera Software har hatt hovedkontor like ved min videregående skole, Foss, ganske lenge. Det er selskapet bak nettleseren Opera. Jeg har ment lenge at de egentlig burde hatt kontoret på Storo. Ikke at det er noe i veien med Ila / Grünerløkka, men det har seg slik at logoen til Opera er en stor O. Stor O ­- Storo. Skjønner? Dessuten har Storo savnet en stor O på et hustak siden de bygde om kjøpesenteret.

Det gamle kjøpesenteret på Storo
Det gamle kjøpesenteret på Storo. Bilde: Mattis Sandblad, VG

Nå har selskapet flytta. De kunne ha flytta 2,3 kilometer til Storo, men i stedet har de valgt å flytte 3,2 kilometer til Nydalen. Det er lengre unna! Storo og Nydalen ligger ikke langt fra hverandre engang, som gjør det enda verre. Bare se på logoen til Opera. Jeg ser ikke noe som har med Nydalen i den logoen, men jeg ser en stor O. Den samme store O-en har jeg sett på en kontorbygning like ved skolen min i tre år og tenkt at den hadde gjort seg godt på Storo.

Opera Software
Logoen deres. Bilde: my.opera.com

Hvis noen med tilknytning til Opera leser dette innlegget, skal de vite at jeg ikke misliker selskapet deres. Jeg bruker nettleseren og liker den godt. Det er bare så typisk at når de først skulle flytte, forspilte de sjansen til å realisere et dårlig ordspill. Og jeg liker dårlige ordspill.

One thought on “En forspilt sjanse

Legg igjen en kommentar

