Julekalender?

Ja! Julekalender.

Fjorårets julekalender her på bloggen, Kampen for Julebaksten, var på flere måter ganske så vellykket. Det kan man blant annet se (i skrivende stund) i tittelbildet på sida, som har vært i julestemning i omtrent et helt år nå. Å skrive en føljetong i 24 deler er imidlertid ganske krevende, og må planlegges godt blant annet for å unngå for mange kjedelige avsnitt. I år har jeg ikke planlagt godt, og har derfor i stedet lagt litt andre planer.

Det er på ingen måte en radikalt nyskapende idé, men jeg skal hver dag legge ut et musikkstykke med noen tilhørende interessante ord om stykket. Forhåpentligvis vil jeg gjøre et interessant utvalg med noe for enhver smak og en blanding av mer og mindre kjente stykker fra de siste par hundre årene. Dere får bare stole på min gode musikksmak og mine kunnskaper som aspirerende musikkviter. For å ha noen begrensninger å forholde meg til skal jeg ikke bruke noen spor som er lengre enn ti minutter (det er mer begrensende enn du kanskje tror), og heller ikke bruke samme artist eller komponist mer enn én gang.

All musikken vil presenteres i form av video fra Youtube, så alle kan høre fra bloggen. Samtidig vil jeg lage en tilhørende spilleliste på Spotify som oppdateres fortløpende, fordi Spotify er ungt og hipt. Jeg er også ung og hipp, og har brukt Spotify i en hel uke nå. Hvor er Jonathan?

One thought on “Julekalender?

  1. Jippi! Dette høres spennende ut. Jeg tror jeg må avlyse julekalenderforbudet mitt likevel.

    Jonathan gjemmer seg i høyttalerne dine helt til du betaler, da stikker han og gjemmer seg i pengeskapet til Spotify.

Legg igjen en kommentar

