AM nr. 2: Berserker Hypothesis, Canvas Solaris

Nå er vi kommet så godt i gang med adventstida at jeg kan presentere noe litt særere. Dette er en form for teknisk instrumental musikk, med tydelig påvirkning fra metall og jazz. Dette er musikk som gjorde inntrykk på meg da jeg først hørte den, som jeg tror var mens jeg gikk på ungdomsskolen. Den ble introdusert for meg via en venn som hadde fått høre om den fra fetteren sin.

Denne låten gjorde spesielt inntrykk på grunn av hvor eklektisk den er, med brå skifter, plutselige stopp og starter, merkelige melodier og harmonier og en rytmikk man absolutt ikke kan nikke til hele tida (til forskjell fra gårsdagens låt). Desto mer imponerende blir det at bandet er så samspilt, og hvor gjennomtenkt hele låten er, for etter et lytt eller to hører man mer enn bare vilt forskjellige riff og seksjoner som er rasket sammen.

Håper ikke for mange har blitt skremt av denne voldsomme musikken, men jeg lover at sangen i morgen skal være mye roligere.

Legg igjen en kommentar

