AM nr. 21: Under a Glass Moon, Dream Theater

Nå tør jeg påstå at jeg ikke har delt så mye progrock på en stund. Kanskje det er på tide å rydde plass til et av favorittbandene mine, Dream Theater. Det er også et av bandene jeg har hørt live flest ganger (2!). Jeg synes det er en passende måte av runde av kalenderen (Runde av? Dette er luke 21, er det ikke tre igjen? Vel … det er komplisert.).

Denne låten oppnår ganske mye: den er groovy, komplisert, har gode prestasjoner fra alle i bandet, og har en relativt berømt gitarsolo. Den er kjempefin, altså. Hør den gjerne flere ganger. Vil også nevne at låten finnes i en swing/crooner-coverversjon (som attpåtil er anerkjent av bandet).

Hvis ikke verden går under i dag sees vi til ei ny luke her i morgen.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=JEKTNtmKZEw]
Legg igjen en kommentar

